----VELKOMMEN TIL ANS SEJLKLUB 2021
Vores flotte nye skilte på den nye bygning. Venligst sponsoreret af Bendixen Neon 🇩🇰
Velkommen til vores hjemmeside

Julefrokost

Den 3-12-2022 Kl.12.30

Så er det ved at være tid til at sætte kryds i kalenderen til den årlig julefrokost i Ans sejlklub

Tilmelding seneste Den 20-11-2022

Pris 130 kr pr person

Husk en pakke til 20 kr til pakkespil

Festudvalget

Kontingent for 2022

Hej Ask medlem

Her kommer opkrævning for kontingent år 2022

kontingentet skal jvnf. vedtægter betales senest den.01.01.2022

Priser.      A-medlem kr. 2000,oo

B-medlem  kr. 3.500,00

jolleplads kr. 1.000,00

C-medlem (bomnøgle) kr. 500,00

D-medlem (støttemedlem) kr.200,00

Beløbet skal indbetales på konto: 2331-5369170661

Siden er opdateret d. 17/05-21

Husk e-mail adresse til: peder-c@hotmail.com

Ans Sejlklub - "søens perle"

Ans Sejlklub startede ved bredden af Tange Sø ved Ans By.

I starten havde flere af byens borgere blot deres mindre både fortøjet ved søbredden.

Flere fandt fornøjelse af at bruge søen, og i 1971 startede de første aktiviteter med henblik på at få startet en sejlklub. Den 2. august 1973 blev Ans Sejlklub officielt startet.

Stifterne var dengang primært borgere fra Ans By, og stifterne var også medlemmer af Ans Borgerforening.

Ans Sejlklub har også i dag et godt samarbejde med Ans Borgerforening, og har også fortsat tilknytning til Borgerforeningen.

Efter starten af klubben blev landgangsbroerne i søen ved havneområdet efterhånden udvidet, og der blev bygget klubhus og ophaler sted. Borgere uden for Ans By viste efterhånden også interesse for at bruge det flotte område ved Tange Sø.

I dag kommer klubbens medlemmer primært fra Ans By og området omkring Tange Sø. Klubbens medlemmer kommer fra alle samfundslag blandt unge og ældre.

Der sejles i dag med fiskejoller, enkelte sejljoller samt mindre og større motorbåde.

I 1990 afløste den nuværende havn de vind omsuste pladser ved broerne ud for ophaler stedet.

Byggeperioden var kun 3 måneder med brug af gravemaskiner og frivillig arbejdskraft fra klubbens medlemmer. I takt med at der er kommet flere medlemmer og aktiviteterne er øget, er klubhuset blevet udbygget over flere gange, og fremstår i dag indbydende med en flot udsigt over Tange Sø og havneområdet.

Stiftet 1973

Kære medlemmer, sponsorer og gæster.

Her på Ans Sejlklubens hjemmeside har du/i mulighed for at følge med i klubbens aktiviteter, se billeder fra vore oplevelser på og udenfor søen samt få seneste nyheder fra bestyrelsen.

Derudover kan man under "Nyt fra Bestyrelsen" få information fra klubben. Der er ligeledes en køb/salg side til sejler relaterede emner samt et diskussions chat side for medlemmer i mellem.

Vi håber at vores hjemmeside vil blive besøgt flittigt samt at den kan være med til at bringe vores fælles klub ind i en ny og spændende fremtid - Velkommen !